0530 265 75 35
0530 265 75 35
Anne İçin Süt Yapan Yiyecekler

Anne İçin Süt Yapan Yiyecekler

Annelerin doğum sonrasında yaşadığı en büyük sorun sütün az olmasıdır. Bebeklerinin doyması ve ideal süre boyunca anne sütü ile beslenmesi için bu sorunu yaşayan annelerin rotasını sağlıklı ve süt yapan yiyeceklere çevirmesi gerekiyor. Peki, hangi yiyecekler anne sütünü artırıyor? Sizler için araştırdık…

Anne Sütünü Artıran Meyveler

Öncelikle meyve grubundan başlayalım. Anne sütünü artırmanın yanı sıra günlük tatlı ihtiyacınızı da en sağlıklı şekilde karşılamanızı sağlayacak olan meyveler yüksek oranda vitamin içeriyor olmasıyla da önem taşıyor.

  • Armut
  • Ayva
  • İncir
  • Üzüm
  • Dut

Meyveleri çiğ olarak tüketmek emziren annelerde gaz yapabildiği için bizim önerimiz komposto şeklinde tüketilmesi olacak. Dut ve inciri haşlayarak suyunu da içebilirsiniz. Ayrıca armut ya da ayva gibi meyveleri fırınlayarak tüketme seçeneğinizin de olduğunu hatırlatmak isteriz.

Anne Sütünü Artıran Sebzeler

Yeşillikler ve sebzeler de anne sütünü artırırken aynı zamanda vücudun günlük mineral ve vitamin ihtiyacını da karşılayabiliyor. Bu yüzden her öğünde mutlaka sofranızda yeşil sebzeler ve yeşillikler olmasına özen göstermenizi tavsiye ederiz. Özellikle şu sebze ve yeşillikler anne sütünü artırma özelliği taşıyor:

  • Dereotu
  • Isırgan otu
  • Karalahana
  • Ispanak
  • Havuç

Bu arada havucun memedeki süt kanallarını genişletme gibi bir özelliği bulunuyor. Bu nedenle süt kanalları dar olan annelere özellikle havuç tüketimini öneriyoruz. Yeşillikleri bıçakla doğramak yerine elinizle doğramanız, içerdiği vitaminlerin ölmesini engeller. Yeşillikleri metalle temas ettirmeden tüketmeye özen gösterin.

Anne Sütünü Artıran Baklagiller

Anneler baklagillerin tüketiminden çekinebiliyor. Gaz yapacağından korktukları için emzirme döneminde baklagiller tüketmiyor olsa da aslında baklagiller de sütünüzün artmasını sağlayabiliyor. Özellikle şu baklagiller mutlaka tüketilmeli:

  • Mercimek
  • Nohut
  • Fasulye
  • Barbunya

Gaz yapmaması için bu baklagilleri pişirirken yemeğe bir tatlı kaşığı kimyon ekleyebilirsiniz. Kimyon baklagillerin gaz yapmasını önlüyor. Ayrıca akşamdan ıslattığınız fasulye ve nohudun suyunu iki defa değiştirmeniz de gaz yapma riskini azaltır.

Anne Sütünü Artıran Kuruyemişler

Kuruyemiş tüketimi annelere uzmanlar tarafından da öneriliyor. Mineral ve vitamin içeriği yüksek olan kuruyemişler tam bir enerji deposu! Pek çok sağlık sorununa iyi geliyor olmasını da unutmamak lazım. Bu kuruyemişler anne sütünü artırıyor:

  • Ceviz
  • Fındık
  • Badem

Sadece günde 5’er adet yemeniz sütünüzün artması için yeterli olabilir. Ancak olabildiğince sabah saatlerinde kahvaltıdan hemen önce tüketmeye özen gösterin.

Anne Sütünü Artıran Diğer Gıdalar

  • Hurma
  • Yulaf
  • Kimyon
  • Sarımsak

Sarımsak rendelendikten ya da doğrandıktan hemen sonra, 15 dakika içerisinde tüketilmelidir. Aksi halde faydalarından çok fazla istifade edemeyebilirsiniz. Kimyon zaten az önce de söz ettiğimiz gibi baklagiller yemeklerine eklenebilir. Sabahları yulaflı kahvaltı yapabilirsiniz. Yulaf anne sütünün süt kanallarında daha kolay ilerlemesine de yardımcı oluyor.